Nytt avtal med Tranås Skinnberedning AB

Vid årsmötet väckte jag frågan om att vi i Leicesterfårföreningen skulle söka få rabatt på beredda skinn på Tranås Skinnberedning, liknande det Donnia Skinn AB erbjuder. Intresse fanns redan vid första kontakt med VD Pontus Bergstrand och Eva Alexandersson, Produktions & Försäljningschef. Efter möte med båda och en förhandling av Göran Nästorp och mig har vi nu enats om ett 1-årigt avtal. För att erhålla rabatten ska du skriva på följesedeln att du är medlem Leicesterfårföreningen och ha medlemsnummer noterat också.

Du kan skriva medlem i Leicesterfårföreningen, det räcker också då de har en kopia av medlemsmatrikeln. Villkoren och prislista ser du i detta brevutskick. Avtalet är förmånligt för dig som medlem. Bereder du 7 skinn täcker det vår medlemsavgift 300 kr + 15 kr. Det lönar sig att vara medlem! En fördel är också att rabatten gäller från första skinnet – vilket gynnar dig som bara har några leicesterskinn att bereda.

//Birgit

SKINNSTÄMPEL, Svenska leicesterskinn (gäller endast medlemmar)

Vid årsmötet gavs styrelsen i uppdrag att undersöka frågan om skinnstämpel för leicesterskinn. Vid telefonkontakt med Stämpelfabrik AB i Linköping fick jag följande uppgifter. Jag frågade om pris på en stämpel med text Svenskt Leicesterfårskinn och vår förenings logotyp etc. Några av er kanske vill ha gård-snamnet och webbadress också men pris på det frågade jag inte om.

Nu kan vi erbjuda dig en fin stämpel till dina leicesterskinn, att stämpla på skinn- och läderprodukter, prislappar och ullgarnsetiketter. Den är 6 cm i bredd och ca 6,7 cm i höjd. Pris med stämpel, stämpeldyna, färg ink. moms är ca 1 681 kr. Stämpelfabriken gör stämplar till Donnia Skinn AB och är av hög kvalité. Så beställer du stämpeln: Ange medlemsnummer eller bara att du är medlem så länge. Företaget Stämpelfabriken har vår medlemslista. Sök på www.stämpelfabriken.se och be om en offert. Vill du veta mer är telefon till Stämpelfa-briken AB i Linköping tel. 013-475 98 11. Hör gärna av dig till mig så ska jag ordna tillgång till rasföreningens logotyp.

Viktigt: Styrelsen har tagit ett principbeslut om att du ska vara medlem, att stämpeln ska ha ett gårdsnamn och användas med eget ansvar för en god leicesterfårskvalité på det som stämplas.

//ordf. Birgit S.

birgit@agropd.se