Välkomna till baggauktion i Jönköping den 17 september

Clinic Arena i Tenhult

Auktionen är öppen för gotlands- och leicesterbagglamm med goda riksbedömningsresultat. Även äldre riksbedömda baggar är välkomna. Dessa skall vara födda mellan 2018 och 2021 och ha bra avelslvärden. Tänk på att besättningen som baggen kommer från skall vara fri från smittsamma sjukdomar och resistenta parasiter. Besättningen skall även vara friförklarad från Maedi-Visna (M-3 status) och vara fotrötecertifierad (F-status) och utan smittsam digital dermatit (COOD). Vi vill också påminna om att baggarna måste har öronmärken i båda öronen.

Auktionskatalogen kan beställas från: ann-christin.karlsson@hushallningssallskapet.se

hälsodeklaration

Preliminärt tidsprogram

Kl 8.00 – 9.00 Veterinärbesiktning och installning

Kl 9.30 – 12.30 Visning av djur uppställda i katalognummerordning

Kl 13.00 Auktion

Enklare förtäring finns att köpa. Senast en timme innan auktionen ombeds köpare att anmäla sig i sekretariatet för att erhålla ett inropsnummer.

Ytterligare upplysningar lämnas av:
Ellen Johansson 076-817 02 53
Stefan Josefsson 070-533 53 21

Vi jobbar för att du ska få en så säker och trevlig baggauktion som möjligt och följer eventuella rekommendationer från Folkhälsomyndigheten. Gå in på Fåravelsföreningen hemsida under fliken Lokalavdelningar – Jönköping läns Fåravelsförening för aktuella uppdateringar. Följ oss gärna på Facebook på Baggauktionen Jönköping.

Varmt välkomna
Auktionskommittén för baggauktionen i Jönköping