Kallelse till Svenska Leicesterfårföreningens årsmöte

Plats: Balsta Bygdegård, Fellingsbro

Tid: Fredag 28 juli kl 19 till lunch söndag 30 juli. Årsmötet hålls lördag 29 juli. Vi startar med kaffe kl 9.30

Tema: Gårdsmönstring, att ha rätt pris på produkter – kött, skinn och ull, avelsarbetet och nyheter i Elitlamm.

Årsmöteshelgen inleds med grillkväll vid bygdegården tillsammans med Örebro Läns fåravelsförening.

Inbjuden gästtalare är ”Ullgurun” Alan Waller – om leicesterullens egenskaper. Om du skickat ull på OFDA-analys är det mycket värdefullt att du tar med den till årsmötet!

Logi: Bokas snarast av medlemmarna själva. Annas Hus i Tåje, B&B, har alla rum (8 bäddar) reserverade för oss. Det ligger 4 km från Balsta. Kontakta Maria på 076-811 27 36 eller andersson.maria69@gmail.com. Ange Leicesterfårföreningen vid bokningen. Fellingsbro Folkhögskola ligger 11 km från Balsta och har 32 rum med 47 sängar disponibla. De möblerar om enkelrum till dubbelrum efter våra önskemål. Se bilder på rummen fellingsbro.fhsk.se och boka via Ann-Sofie Ahlgren senast 11/6, eftersom skolan stänger för sommarlov. Det går också utmärkt att parkera husbil eller husvagn vid bygdegården! Anmälan till årsmötet görs till Birgit Sturesson, birgit@agropod.se tfn 070-234 25 82 eller till Ann-Sofie Ahlgren, ann-sofie.ahlgren@telia.com tfn 070-447 60 63.

Välkommen / Styrelsen

--------------------------------------------------------------------------------------------

Program för Svenska Leicesterfårföreningens årsmöte

28 – 30 juli i Balsta Bygdegård Fellingsbro

Fredag 28 juli

Kl 13.30 Mönstringskurs med Anders Hjort

Kl 19 Grillkväll med Örebro Läns Fåravelsförening

Lördag 29 juli

Kl 9 Samling med kaffe/te

Kl 9.30 Årsmöte

Kl 13 Balsta Bygdegårdsförening serverar lunch

Kl 14 Alan Waller, leicesterullens egenskaper. Paus för kaffe/te

Kl 19 Middag i bygdegården, Christinas Gästgiveri serverar sommarmat

Söndag 30 juli

Kl 9 Hur säljer vi våra produkter i gårdsbutik och till slakteri? Roger Billefält visar kalkyler. Paus för kaffe/te. Avelsfrågor, samtal och tankar om aktuella frågor och föreningens verksamhet.

Kl 13 ca Avslutning med lunch, som serveras av Bygdegårdsföreningen

Välkomna på grillkväll

vid Balsta bygdegård, Fellingsbro

fredag 28/7 kl 19.00

Vi bjuder på grillspett med tzatziki, potatissallad och grönsallad, dricka. Därefter kaffe/te och kaka.

Kostnad 185 kr/person

Anmälan till Ann-Sofie Ahlgren 070-447 60 63 eller ann-sofie.ahlgren@telia.com senast 24/7.

Svenska Leicesterfårföreningen håller sitt årsmöte i Balsta och inleder sin träff på grillkvällen.

Välkomna till en kväll med lamm på menyn och alla sorters får i samtalet!

Örebro läns fåravelsförening

-------------------------------------------------------